Blog

Home Services en het nieuwe normaal: Onze huishoudhulpen en klanten aan het woord

Sinds de coronamaatregelen wordt meer dan ooit duidelijk hoe belangrijk de taak van de huishoudhulp is. Poetsen, wassen, strijken, boodschappen doen,... Taken die misschien vaak voor lief werden genomen. Komt hier door het nieuwe normaal ook verandering in?

Voor onze huishoudhulpen is de nieuwe manier van werken in ieder geval aanpassen. Poetsen gebeurt voortaan met een mondmasker en handschoenen aan. Hoe ervaren onze huishoudhulpen en klanten dit? We laten hen aan het woord.

Testimonial van onze huishoudhulp Evy

Evy is alvast enthousiast om terug aan de slag te gaan. “Toen me werd gevraagd of ik terug wou beginnen, heb ik niet lang getwijfeld. Het voelt goed om terug te kunnen opstarten. Ik heb van Agilitas de nodige veiligheidsinstructies en -materiaal ontvangen. Ik houd me hier ook strikt aan, voor mij is het belangrijk dat zowel de klant als ik beschermd zijn. Het poetsen gebeurt voortaan met mondmaskers en handschoenen. In het begin was dit wel wennen, maar het behoort tot het nieuwe normaal. Wij hebben van Agilitas 4 herbruikbare stoffen mondmaskers, een doos handschoenen en een doos tissues ontvangen. Ook mijn klant werd gebrieft om de nodige maatregelen te nemen. Hij verlucht maximaal de woning voor mijn komst, zet javel klaar om contactpunten te ontsmetten en zit in een aparte kamer. Ik heb dus wel een veilig gevoel tijdens het werk en maak me niet veel zorgen.”

Testimonial van onze klant Valerie

“Dankzij de maatregelen van Agilitas kunnen we onze huishoudhulp opnieuw met een veilig gevoel ontvangen. Het is in de huidige periode niet vanzelfsprekend om anderen binnen te laten in je eigen, vertrouwde omgeving. Daarom heb ik wel even getwijfeld toen me werd gevraagd of ik mijn huishoudhulp terug wou ontvangen. Nu heb ik vertrouwen in de situatie omdat Agilitas veel aandacht besteedt aan de veiligheid van de heropstart. Zowel ik als mijn huishoudhulp hebben vooraf een duidelijke briefing gekregen. Ikzelf heb twee jonge kinderen en werk van thuis uit, dus het is niet vanzelfsprekend om daarnaast ervoor te zorgen dat het huis proper is. Een propere werkplek is natuurlijk aangenamer werken.”

Testimonial van onze huishoudhulp Marleen

Marleen heeft vooral het sociale aspect gemist. “Het doet deugd om mijn klanten terug te zien. Ik heb onze gesprekken gemist. Het is fijn om bij te babbelen. Ik werd bij mijn vaste klanten geplaatst. Het zorgt wel voor een veilig gevoel dat je het huis kent. Je weet waar alles staat dus het is niet nodig om de klant te storen als je een bepaald product niet vindt. Ik ben al terug aan de slag bij 2 van mijn 3 vaste huishoudens. Het zijn vooral jongere gezinnen met kinderen die terug willen opstarten. Voor hen is het een heel drukke periode, thuiswerken met kinderen. Een ouder koppel heeft ervoor gekozen om het werk nog niet te hervatten. Dat begrijp ik natuurlijk.”

Wil jij net zoals Valerie opnieuw een huishoudhulp ontvangen? Contacteer ons vandaag nog door “HSC” te sturen naar 8850.