Dienstencheques

Ik zoek een huishoudhulp via dienstencheques

Huishoudelijke taken nemen kostbare tijd in beslag. Tijd die je ook anders kan besteden. Aan tijd besteden met de kinderen, het lezen van een goed boek, een uitstapje met het gezin, uit eten met vrienden, enzovoort. Hulp in het huishouden creëert extra waardevolle momenten om van te genieten.

Vraag je huishoudhulp aan

     

Waarom een huishoudhulp inschakelen?

Door een huishoudhulp kan je weer tijd maken voor wat echt belangrijk is. In plaats van uren te spenderen aan een net huis, een berg strijk of een lekkere maaltijd, kan je door je huishoudhulp gewoon thuiskomen in een kraaknet huis, met gestreken wasgoed en/of met een heerlijke maaltijd op tafel. 
 

Vraag meteen huishoudhulp aan
Of ontdek de voordelen van een huishoudhulp

Blog 5 voordelen

Suzanne poetst al meer dan 8 jaar trouw elke week bij ons. Zij is ook veel meer dan onze poetshulp. Zij is onze vriendin, een deel van onze familie en je kan altijd op haar rekenen

Martine, klant van Agilitas Home Services

Website over ons

Hoe maken we het verschil?

  • Bij elk contact tussen de huishoudhulp en de klant staan de waarden respect, eerlijkheid en een persoonlijke aanpak centraal.
  • Daarnaast worden alle huishoudhulpen continu opgeleid via diverse vormingen. Ze zijn steeds op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwtjes op vlak van schoonmaaktechnieken, veiligheid en gezond werken.
  • Een jobcoach zorgt dan weer voor een vlot contact met de klant en huishoudhulp. Ze zorgen ook voor de administratie en zijn het aanspreekpunt bij vragen of problemen.
  • Poetsen
  • Strijken
  • Wassen
  • Ramen lappen
  • Boodschappen doen
  • Koken
  • Kleine naaiwerken

De voornaamste taken van een huishoudhulp bestaan uit poetsenramen lappen en strijken. Ook kleine naaiwerken, zoals een scheurtje herstellen of een knoop aannaaien, behoren tot een mogelijk takenpakket van een huishoudhulp. Breng je je strijk liever weg en haal je ‘m graag gestreken weer op? Dan bezorg je je mand aan een ervaren strijkhulp. Bij het oppikken van je strijk betaal je de gepresteerde strijkuren met dienstencheques. Zo eenvoudig is dat! Al kan je haar/hem ook inschakelen voor andere taken. Je huishoudhulp kan voor jou boodschappen doen. Bijvoorbeeld naar de supermarkt, de bakker of de slager gaan.

Een bezoek brengen aan bijvoorbeeld de post of de apotheek is ook mogelijk. Terug bij jou thuis mag je de huishoudhulp vragen om de boodschappen op te bergen. Graag wat hulp in de keuken? Je kan je huishoudhulp ook inschakelen om te koken.

Onze manier van werken

Opleidingen & coaching voor onze huishoudhulpen

Hierbij gaat het over basisopleidingen voor nieuwe huishoudhulpen (bv. poetstechnieken en veiligheid), vervolmakingsopleidingen zoals strijken en opleidingen die inzetten op langer gezond werken (bv. ergonomie op het werk). We organiseren ook opleidingen voor extra dienstverleningen (zoals koken) wanneer daar voldoende vraag naar is. Onze huishoudhulpen krijgen hiervoor alle opleidingsmateriaal ter beschikking: van een onthaalbrochure tot huishoudgids, klassikale opleidingen met professionele trainers en praktijkoefeningen, tot individuele coaching. Zo hebben wij een team van fieldcoaches die speciaal zijn opgeleid als kwalitatieve thuiscoach. Zij begeleiden de huishoudhulpen, bijvoorbeeld bij een nieuwe opstart, zodat zij hun werk optimaal en met plezier doen.

Een goede interne structuur voor een betere dienstverlening

Zo hebben we 100% specialisten in onze kantoren, die garant staan voor een snelle en kwalitatieve dienstverlening voor u en uw huishoudhulp. Zij zorgen bijvoorbeeld voor een vlotte planning, vervanging en administratieve ondersteuning. Zij treden op als vaste contactpersoon die uw lokale omgeving door en door kennen. Zowel u als uw huishoudhulp kunnen steeds bij hen terecht.

Een vlotte digitale ondersteuning

Onze up-to-date digitale tools zorgen er, samen met onze persoonlijke benadering, voor dat wij snel kunnen schakelen wanneer nodig. Bijvoorbeeld bij het zoeken van de juiste vervanging in geval van afwezigheid.

Een persoonlijke benadering

Wij hechten veel belang aan welzijn en werkplezier. Een goede communicatie en persoonlijke aanpak tussen onze medewerkers, huishoudhulpen en klanten is daarbij cruciaal. Voorbeelden hiervan zijn onze “dag van de huishoudhulp”, onze nieuwsbrieven met handige tips & tricks, kleine attenties, doelgerichte coaching, medisch onderzoek, etc. Dankzij de omkaderingsvergoeding krijgen onze huishoudhulpen extra begeleiding. 

Blog

Wanneer we Brigitte Clabots ontmoeten, zien we een vrouw met veel levenslust . Wat ons opvalt, is dat ze al een lange weg heeft afgelegd. Multiple Sclerose trof haar al in 1993. In het begin kon ze dit nog combineren met haar job als verzorgende bij ouderen. Maar na verloop van tijd was dit niet meer haalbaar voor Brigitte.

Ze vroeg in 2006 een Persoonlijk AssistentieBudget aan (PAB, nu PVB), wat haar in 2012 werd toegekend.

Blog

Je hebt je sollicitatiegesprek overleefd en hebt het arbeidscontract ondertekend. En voor je het goed beseft, is het morgen reeds je eerste werkdag. Je bent superenthousiast én nerveus, want op je eerste werkdag wil je uiteraard een goeie indruk maken. Geen nood, we helpen je graag op weg met deze zes tips voor je eerste werkdag!